Jak mierzyć satysfakcję i lojalność klientów?
Biostat. More than statistics.

Jak mierzyć satysfakcję i lojalność klientów?

Wiele firm nie wie, jak mierzyć satysfakcję klienta, chociaż większość firm zgadza się, że jest ważnym czynnikiem wpływającym na rentowność i wzrost przychodów. Najlepszym sposobem na zmierzenie satysfakcji klienta jest dobrze zaprojektowane badanie.

Badanie satysfakcji klienta – co warto wiedzieć?

Badanie satysfakcji klientów może być bardziej złożone niż mogłoby się wydawać. Zaprojektowanie badania satysfakcji klienta, które dostarczy przydatnych informacji, wymaga czegoś więcej niż zadania kilku pytań. Wymaga ekspertyzy w zakresie projektowania ankiet. Kwestionariusz ankiety jest pierwszym ważnym czynnikiem wpływającym na sukces Twojego badania satysfakcji klienta. Pytania ankietowe wymagają starannego przemyślenia, aby upewnić się, że pytanie nie będzie promowało tendencyjnych odpowiedzi. Ponadto, wyważona skala odpowiedzi również sprzyja nieobiektywnym wynikom.

Badanie satysfakcji klienta – jak je stworzyć?

Możesz samodzielnie tworzyć badania satysfakcji klienta online, korzystając z narzędzi, takich jak SurvGo™. Program ten oferuje osobom przeprowadzającym badanie satysfakcji klienta wiele możliwości. Mogą skorzystać z około 20 form pytań, jak:

  • pytania zamknięte jednokrotnego wyboru;
  • pytania zamknięte wielokrotnego wyboru;
  • pytania otwarte;
  • pytania wykorzystujące skalę;
  • pytania z plikiem multimedialnym;
  • pytania NPS.

Różne rodzaje pytań to nie jedyny atut tego narzędzia. Korzystając z niego mamy dostęp do pytań warunkowych, czy stałej obserwacji udzielanych odpowiedzi. W przypadku, gdy zauważymy błąd po wysłaniu badania satysfakcji klienta respondentom, także możemy go zmienić, co sprawi, że nie zostanie on zauważony przez sporą część klientów.

Badania satysfakcji klienta są niezwykle użyteczne, lecz ich przeprowadzenie należy dobrze przemyśleć. W zależności od grupy docelowej należy wybrać odpowiednią metodę badawczą oraz zastanowić się nad swoimi możliwościami. Warto pamiętać o istnieniu narzędzi do przeprowadzania badań satysfakcji klientów, jak SurvGo™. Dzięki temu zaoszczędzimy sporo czasu, generując niewielkie koszty. Sprawi to, iż respondenci chętniej wypełnią kolejne badanie, gdyż będzie zrealizowane na wysokim poziomie.

Obliczenia do prac naukowych – na czym należy się skupić? Analizy danych na temat konkurencji Badania statystyczne przynoszą szereg korzyści Badania znajomości marki i ich znaczenie w biznesie Badania statystyczne w naszej codzienności Statystyka w służbie medycynie Pomoc statystyczna z zakresu statystyki medycznej Dlaczego warto skorzystać z usług statystycznych i czego mogą one dotyczyć? Jak wygląda prawidłowy przebieg analizy rynku medycznego? W jakim celu warto ją przeprowadzić? Statystyka do habilitacji – czyli zyskaj pomoc w napisaniu doktoratu Statystyka - jedna dziedzina wiedzy, a wiele możliwości Dlaczego warto zlecić agencji analizy statystyczne do publikacji? Badania i analizy rynku poprzez aplikacje do ankietyzacji Analiza danych w świetle procesu badawczego Kilka informacji o statystyce Kilka zasad dobrej analizy danych Analiza danych medycznych - badania satysfakcji pacjentów O zarządzaniu danymi klinicznymi O czym należy pamiętać podczas analizy danych? Statystyka fundamentem każdej dziedziny Narzędzia wykorzystywane w trakcie analizy danych Czego wymaga dobra promocja? Analizy statystyczne - wspólne pole medycyny i statystyki Elektroniczna Dokumentacja Medyczna – potrzeby lekarzy i pacjentów Konsultacje z lekarzem rodzinnym online. Diagnoza przez Internet. Czym jest e-Recepta? Analiza rynku. Działania specjalistów Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® Na czym polegają badania kliniczne wyrobów medycznych? Ankiety online w działalności małych firm Metody badania rynku medycznego Ankiety – podstawowe informacje 110 uderzeń na minutę, mam tachykardię? Badania satysfakcji klienta – 4 istotne aspekty Jak mierzyć satysfakcję i lojalność klientów?