Biostat. More than statistics.

Badania satysfakcji klienta – 4 istotne aspekty

Przeprowadzanie badań satysfakcji klienta to wiele korzyści dla przedsiębiorców. Firmy potrzebują informacji zwrotnych, aby móc tworzyć lepsze produkty i gwarantować lepszą obsługę. Jednak nie chcą wysyłać kolejnych ankiet do lojalnych klientów. Oto cztery zasady, których firmy powinny się trzymać podczas przeprowadzania badania satysfakcji klienta.

Działaj szybko

Zawsze wysyłaj badania satysfakcji klienta w oparciu o interakcję z klientem jak wizyta w sklepie, telefon do działu obsługi klienta lub rejestracja na stronie internetowej. Upewnij się, że masz dobry powód, aby skontaktować się z klientami. Jeśli się z nimi skontaktujesz po konkretnej sytuacji, będą oni bardziej skłonni do odpowiedzi na Twoje pytania. Informacje zwrotne w czasie zbliżonym do rzeczywistego, charakteryzują się tym, że jakość danych będzie bardzo wysoka. Respondenci nie mają wiele czasu na wypełnienie badania satysfakcji klienta, więc nie zadawaj zbyt wielu pytań w ankiecie. Zastosuj także zróżnicowane formy pytań, aby wysłana ankieta internetowa nie była zbyt monotonna. Wpłynie to pozytywnie na koncentrację respondentów, a także na jakość uzyskiwanych odpowiedzi zwrotnych. Korzystając z programu SurvGo™, masz dostęp do około 20 typów pytań, które urozmaicą Twoje badanie satysfakcji klienta. Im bardziej interesujące badanie udostępnisz swoim klientom, tym większe prawdopodobieństwo, że kolejne ankiety także wypełnią.

Bądź osobisty

Firmy wiedzą bardzo dużo o swoich klientach - informacje społeczno-demograficzne, zwyczaje zakupowe, preferencje, czy zainteresowania. Dlaczego nie wykorzystać tych informacji, aby dostosować badania satysfakcji klienta do ich potrzeb? Wszystko, od imienia i nazwiska respondenta, przez wiek, aż po ostatnie zakupy, może zostać wykorzystane do stworzenia ankiety, która sprawi wrażenie, jakby była stworzona specjalnie dla niego. Z pewnością klient to doceni i bardziej zaangażuje się w wypełnianą ankietę. Takie zachowania budują więzi klienta z marką.

Bądź profesjonalny

Wygląd ankiety jest bardzo ważny. Chcesz stworzyć projekt, który będzie łatwo rozpoznawalny, zgodny z kolorystyką i logotypem Twojej marki. Badanie satysfakcji klienta musi w pozytywny sposób przedstawiać Twoją markę. Tworząc ankietę, warto przygotować ją tak, aby każdy mógł ją wypełnić – niezależnie od tego, czy korzysta z laptopa, smartphona, tableta, czy innego urządzenia. Responsywny projekt badania satysfakcji klienta jest niezbędny.

Skorzystaj z programu SurvGo™

Skorzystanie z tego narzędzie do przeprowadzania ankiet online usprawni wiele procesów realizacji badania satysfakcji klienta. Program SurvGo™ dostarcza osobom przeprowadzającym ankiety online wiele nowych możliwości. Tworząc kwestionariusz ankiety, można skorzystać z różnych typów pytań, a także zastosować pytania warunkowe. Co więcej, używając tego programu, można na bieżąco obserwować udzielane odpowiedzi przez respondentów oraz generować automatyczne wykresy. Niewątpliwie jest to dużym atutem, gdyż dzięki temu można zaoszczędzić wiele czasu.

Badania satysfakcji klienta są bardzo ważne. Każdy, kto decyduje się na przeprowadzenie go, powinien zapoznać się z kluczowymi aspektami. Jeśli nie wiesz, jak przygotować badanie satysfakcji klienta, zapoznaj się z ofertą Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®. Wykwalifikowana kadra posiada 17-letnie doświadczenie w realizacji różnego rodzaju badań.