Biostat. More than statistics.

Czego wymaga dobra promocja?

badanie opinii

Czasy się zmieniają

W świecie nastawionym na ciągły przepływ informacji docierających do nas poprzez różnorodne media bywa często, że poszczególne przekazy się gubią i tracą. W natłoku różnorodnych aplikacji na urządzenia mobilne, kolejnych nowinek technologicznych i najnowszych danych związanych z nimi ginie wiele intersujących produktów i usług, które nie mają szansy zwrócić na siebie uwagi konsumentów. Przedsiębiorcy borykają się z ogromną konkurencyjnością w sieci, która wymusza odpowiednie działania związane z pozycjonowaniem. Należy wziąć pod uwagę, że większość informacji o usługach, produktach i promocjach dociera do nas za pośrednictwem społeczności internetowej. Świat marketingu również ewoluuje w tym kierunku: niektóre uznane formy promocji nie są już tak skuteczne, jak bywały kiedyś.

 

Nowe media, nowy marketing

Dzisiaj promowanie produktu lub usługi w większym stopniu oznacza odpowiednie informowanie o nim, nastawione na bardzo konkretny target. W dużej mierze korzysta się z marketingu szeptanego, wykorzystuje kanały nowych mediów i próbuje budować długofalowe zaangażowanie klienta. Jednak dobór odpowiedniej strategii zależny jest od produktu, firmy i uwarunkowań po stronie potencjalnych usługobiorców. W rozpoznaniu potrzeb i wymagań tych ostatnich mogą nam pomóc różnorodne badania opinii i satysfakcji, rzetelnie przeprowadzane przez zewnętrzne firmy, których specjalizacja gwarantuje nam przede wszystkim wysoką użyteczność i wiarygodność wyników badań.

 

Badania opinii

Przy tworzeniu takiego dedykowanego projektu badawczego istotna jest ścisła współpraca między zleceniodawcą i zleceniobiorcą. Każda firma jest indywidualną jednostką w obrębie swojej branży. Jej rozwój zależy od różnych czynników, które wcale nie muszą dotyczyć pozostałych przedsiębiorstw z tej samej dziedzinie rynkowej. Produkt, którego dotyczyć ma projekt, jest innowacyjnym elementem o unikatowym charakterze i niepowtarzalnych cechach szczególnych. Dlatego istotnym standardem dla nas powinny być konsultacje na każdym etapie zlecanych badania. Kto lepiej niż my sami będzie potrafił nakreślić kontekst interpretacji danych uzyskanych w badaniu? Dzięki temu firma badawcza może lepiej służyć swoją wiedzą i doświadczeniem, co pozwoli nam na uzyskanie satysfakcjonujących rozpoznań i wniosków.

 

Jak to się robi?

Badania opinii wydają się niezwykle proste – wystarczy przecież zapytać ludzi, co lubią i czy podoba się im nasz produkt bądź usługa – jednak nic bardziej mylnego. Żeby uznać projekt badawczy za rzetelnie przeprowadzony, musi on opierać się na materiale pozyskanym od odpowiedniej ilości badanych, która jest reprezentatywna – czyli odpowiada przekrojowi społeczeństwa albo grupy, do której adresujemy planowaną kampanię i produkt. Dzięki temu będziemy w stanie rozpoznać, jak zestaw czynników sprawdza się najlepiej, wychwycimy istotne relacje pomiędzy tendencjami oraz poznamy motywacje pozytywnych i negatywnych reakcji. Możemy wówczas opracować odpowiednią kampanię promocyjną tak, by zmaksymalizować pozytywne wrażenia i zoptymalizować metody i kanały dystrybucji informacji.

 

Korzyści dodatkowe

Badania opinii dają możliwość wglądu w zdanie takiej ilości ludzi, jakiej nie dałyby nam inne metody. Warto przy okazji zaznaczyć, że często samo przeprowadzanie analizy jest rodzajem zabiegu marketingowego. Wyjściem do ludzi z propozycją i pokazaniem, że zależy nam na ich zdaniu. Dzięki temu nasza firma ma szanse na urealnić swój wizerunek, znaleźć się bliżej użytkowników, co pozwala na stworzenie pewnego podstawowego zaangażowania u potencjalnych klientów. Mając odpowiedni produkt i dając się poznać ludziom, dla których stanie się on częścią życia, kreślimy pozytywny obraz marki, która dba o klienta.

 

Zobacz także

Tagi

proces badawczy badanie satysfakcji klienta badanie zadowolenia klienta badanie opinii klienta

Najczęściej zadawane pytania

Jakie korzyści niesie ze sobą przeprowadzanie badań ankietowych?

Badania ankietowe pozwalają na zbieranie danych od respondentów w celu analizy i wyciągnięcia wniosków na temat określonych zagadnień.

Jakie są główne etapy przeprowadzania badania ankietowego?

Etapy to planowanie, projektowanie kwestionariusza, zbieranie danych, analiza statystyczna oraz raportowanie wyników.

Dlaczego ważne jest staranne projektowanie kwestionariusza?

Staranne projektowanie kwestionariusza pozwala uzyskać precyzyjne i rzetelne odpowiedzi, co wpływa na jakość danych.