Biostat. More than statistics.

Ankiety online w działalności małych firm

ankiety online

Jeszcze kilkanaście lat temu przeprowadzanie badań marketingowych było domeną prawie wyłącznie dużych przedsiębiorstw, które mogły przeznaczyć na ich realizację dziesiątki tysięcy złotych. Jednak dziś dzięki ankietom online na ich realizację pozwalają sobie także mniejsze przedsiębiorstwa, które nie mogą wydzielić na ten cel aż tak dużych budżetów.

Bez ukrytych kosztów

Małe przedsiębiorstwa decydujące się na przeprowadzanie ankiet online chcą w zdecydowanej większości przypadków od razu wiedzieć, jaki będzie ich koszt oraz czy ich realizacja będzie opłacalna. Na szczęście w przypadku platformy Badanie-Opinii.pl można bardzo precyzyjnie oszacować koszty takiego badania dobierając liczbę pytań, a także liczebność grupy respondentów. Dzięki temu firma dokładnie wie, jaki budżet powinna zaplanować na ten poczet i jest pewna, że w trakcie nie pojawią się żadne ukryte koszty.

Cele przeprowadzania ankiet online

Wnioski płynące z ankiet online mogą mieć dla małych firm niebagatelne znaczenie. Przede wszystkim pozwolą zdecydowanie lepiej poznać rynek oraz docelowych klientów, do których przedsiębiorstwo chce kierować swoje produkty. Z poznania grupy docelowej poprzez analizę danych zebranych za pomocą ankiet online wynikają korzyści takie jak:

  • tworzenie lepszych, wpisujących się w oczekiwania konsumentów produktów i tym samym ograniczenie potencjalnych strat finansowych,
  • tworzenie efektywniejszych komunikatów reklamowych,
  • zyskiwanie przewagi konkurencyjnej na rynkach z dużą liczbą rywali,
  • opracowanie produktowej strategii cenowej, która przyniesie zyski, a jednocześnie nie odstraszy klientów.

Dodatkowo jeśli firma nieco dłużej istnieje na rynku, wówczas dzięki ankietom online można kontrolować swój wizerunek, zwłaszcza na tle najbliższych konkurentów. Będzie to przydatne szczególnie wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie notuje oczekiwanego wolumenu sprzedaży.

Zmniejszyć ryzyko

Co oczywiste małe przedsiębiorstwa dysponują mniejszymi budżetami na swoje działania, muszą więc jeszcze uważniej przekierowywać je na odpowiednie działania rynkowe i zważać na potencjalne źródła ryzyka. Również w tym celu warto przeprowadzać ankiety online, bowiem to dzięki nim uzyskuje się wiarygodne informacje na temat rynku, które można wykorzystywać do budowania strategii i ograniczania ryzyka potencjalnych strat finansowych.

Ryzyko jest mniejsze również dzięki temu, że firma polega na rzeczywistych danych pozyskanych bezpośrednio od grupy docelowej, a nie na domysłach swoich pracowników.

Platforma Badanie-Opinii.pl do ankiet online

Właściciele małych przedsiębiorstw mogą zlecić wykonanie ankiet online poprzez intuicyjnie działającą platformą Badanie-Opinii.pl. Dzięki niej stworzenie kwestionariusza jest naprawdę łatwe, szybko uzyskuje się również wyniki. Te ostatnie napływają w czasie rzeczywistym oraz można na bieżąca sprawdzać udzielane przez panelistów odpowiedzi.

Jak widać przeprowadzanie ankiet online to nie tylko domena dużych firm chcących pozyskać użyteczne dane do budowania strategii, ale również mniejszych podmiotów z ograniczonym budżetem. Jeśli i Państwo chcą je zlecić, zachęcamy do skorzystania ze strony Badanie-Opinii.pl z bazą ponad 200 tys. respondentów.

Zobacz także

Tagi

badanie rynku porady online ankiety online

Najczęściej zadawane pytania

Dlaczego małe przedsiębiorstwa decydują się na przeprowadzanie ankiet online?

Małe przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają z ankiet online ze względu na ich dostępność, łatwość w przeprowadzeniu oraz możliwość precyzyjnego oszacowania kosztów, co jest istotne przy ograniczonych budżetach.

Jakie korzyści płyną z przeprowadzania ankiet online dla małych firm?

Ankiety online pozwalają małym firmom lepiej poznać rynek i docelowych klientów, tworzyć lepsze produkty, efektywniejsze komunikaty reklamowe oraz zyskiwać przewagę konkurencyjną. Dodatkowo umożliwiają kontrolę wizerunku na tle konkurentów.

Jakie są główne cele przeprowadzania ankiet online dla małych przedsiębiorstw?

Główne cele to lepsze poznanie rynku i docelowych klientów, tworzenie lepszych produktów oraz efektywniejszych komunikatów reklamowych, zdobycie przewagi konkurencyjnej oraz kontrola wizerunku na tle konkurentów.